Dzisiaj imieniny obchodzą: Alfred, Wincenty, Włodzisław Solenizantom życzymy wielu Łask Bożych
Jesteś tutaj: HomePodziękowanie - Pielgrzymka po Bałkanach

Podziękowanie - Pielgrzymka po Bałkanach

DSC0103315 lipca zakończyliśmy II Parafialną Pielgrzymkę po Bałkanach. Dziękujemy wszystkim parafianom i gościom, którzy odważyli się na wspólną wyprawę. Był to piękny czas Bożej łaski szlakiem NMP. W 2016 roku planujemy dalej podążać szlakiem naszej Pani i Królowej – Europa Zachodnia – Lourdes, Montserrat, La Salette – szczegóły wkrótce. Tym czasem zapraszam do: Galerii Zdjęć i krótkiego streszczenia tego, co przeżyliśmy. Ks. Mariusz

Wakacyjny letni czas parafianie z Bazyliki pw. Wniebowzięcia NMP w Sokołach spędzili pielgrzymując  do sanktuariów znajdujących się na terenie Chorwacji , Medugorje i Czarnogóry . Były to piękne dni poświęcone modlitwie, połączone ze zwiedzaniem i wypoczynkiem.  Już pierwszego dnia podziwialiśmy Budapeszt, który zachwycił nas swoim położeniem i architekturą. Cieszyliśmy się wspólną kolacją przy regionalnej muzyce, podczas której mogliśmy się lepiej poznać.  Następnie wyruszyliśmy do Medugorje. Po drodze odwiedziliśmy Sarajewo. Pomimo upływu lat nadal widoczne są tam ślady wojny, które uświadomiły nam jaką wielką tragedię przeżywali mieszkańcy tego miasta. Ostrzelane budynki, ślady po pociskach, to przykry widok z okien autobusu. Trochę zmęczeni dotarliśmy do Medugorje. Tam mieliśmy możliwość zapoznać się z historią objawień, wziąć udział we Mszy Świętej oraz uczestniczyć  w różnorodnych nabożeństwach. Poznaliśmy również zwyczaje miejscowej ludności, codzienne zajęcia i styl życia. Kolejnym celem naszej podróży było zwiedzenie wyspy Korcula, na  którą popłynęliśmy statkiem. Budziły w nas podziw malownicze krajobrazy morza i gór, egzotycznej roślinności,  urokliwych miasteczek, zatok pełnych jachtów i statków. Realizując plan naszej pielgrzymki dotarliśmy do Czarnogóry. Zwiedziliśmy Budvę, Kotor, Zatokę Kotorską, popłynęliśmy statkiem na wyspę Matki Bożej na Skale, na której zobaczyliśmy piętnastowieczny kościół. Po powrocie, w wolnym czasie, mogliśmy cieszyć się plażą i kąpać w Adriatyku. Dodatkową atrakcją był wyjazd do Albanii, zwiedzanie Tirany i Krui. W ostatnich dniach naszej pielgrzymki dotarliśmy do największego chorwackiego sanktuarium Matki Boskiej Śnieżnej w Marii Bystricy oraz Sanktuarium Najświętszej Krwi Chrystusowej w Ludbregu.

Zachwycając się pięknymi widokami nie zapominaliśmy o modlitwie. Każdego dnia uczestniczyliśmy we Mszy Świętej. W drodze chwaliliśmy Matkę Bożą śpiewając Godzinki ku czci NMP, odmawiając różaniec, świadcząc swoją postawą, że jesteśmy dziećmi Chrystusa. Pielgrzymka ubogaciła nas w nowe doświadczenia. Spotykaliśmy nowych ludzi, poznając ich kulturę. Doświadczyliśmy ich serdeczności i otwartości na drugiego człowieka. - p. Iwona Rogalska

Kancelaria

czynna pon. – pt.:
8:00–9:00 i 16:00-17:00
Sprawy „pilne”, odwiedziny chorych  i związane z pogrzebami załatwiamy poza godzinami kancelaryjnymi.